Marketing: Een leuke radiospot gehoord over de nieuwe kookplaat van Miele? Een e-mail ontvangen met korting voor een pakket wasmiddelen? Een leuk recept uitgeprobeerd met de Le Creuset bakset die gratis geleverd wordt bij de combi-stoomoven? Het marketing team is op vele fronten actief. Deze afdeling beantwoordt alle vragen op sociale media en zorgt ervoor dat we volop aandacht krijgen met bijvoorbeeld mooie advertenties in tijdschriften. Het organiseren van kookworshops en de klanten voortdurend inspireren met bijvoorbeeld recepten via e-mail behoort ook tot het takenpakket. Dit ijzersterke team bestaat uit 14 werknemers die elke dag opnieuw in het hoofdkantoor te Mollem, de marketing-magie realiseren.
Sales: Deze heel gevarieerde afdeling omvat, in de brede zin van het woord, alles om de verkoop van Miele huishoudelijke toestellen te sturen voor België en Luxemburg. Dit gebeurt op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau. Het doel hiervan is de juiste producten via de juiste kanalen aan de juiste condities tot bij de klanten en verdelers te brengen. De accountmanagers zijn hierbij de link tussen Miele en de verdelers. Het ERT team focust zich voornamelijk op de elektrohandels, het KRT team op de keukenzaken, het Direct Sales team op de verkoop binnen onze eigen winkels. De keyaccountmanagers volgen een aantal grotere klanten op. De Trade Marketeers zorgen ervoor dat elk verkoopkanaal de juiste marketing ondersteuning krijgt. Collega’s met analytische vaardigheden zorgen voor het nodige cijfermateriaal. Een goede opvolging van de bestelling is de verantwoordelijkheid van de afdeling Orderdesk. De collega’s van System Controlling doen al het mogelijke om het volledige verkoopproces naadloos te laten verlopen.
Dit uitgebreide takenpakket wordt uitgevoerd door een gedreven team van 45 personen. De interactie tussen elk teamlid is optimaal. Vanuit de spirit ‘Immer Besser’ is er respect voor ieders mening. En ook al is een Sales ploeg vaak onderweg de onderlinge connectie wordt gegarandeerd door de maandelijkse meetings waar het nuttige aan het aangename gekoppeld wordt.