De keuken, meer dan ooit een ontmoetingsplek
Door de samenwerking met Seppe Nobels legt Miele meer dan ooit de focus op keuken en alles wat zich daarbinnen afspeelt. De keuken is tegenwoordig immers de ontmoetingsplek bij uitstek waar gezinsleden samenkomen en genieten van mekaars gezelschap. De coronapandemie heeft deze trend alleen nog maar versterkt zo stelt Miele vast wanneer het terugblikt op het afgelopen jaar. Miele zag meteen de perfecte match met Groene Michelin-sterrenchef Seppe Nobels:
“Seppe is een echte Miele ‘Tastemaker’ zoals wij hem graag noemen”, zegt Marketing Director Belux Céline Van den Rijn. “Hij leerde zelf de kneepjes van het vak op Miele-toestellen en is hier altijd trouw aan gebleven. Bovendien kookt hij steevast met lokale en duurzame producten– hij heeft namelijk een groene Michelinster- en tovert hiermee graag gezonde gerechten op tafel. Dit is exact de weg die we met Miele verder willen bewandelen.”
Familiegerechten met een hedendaagse twist
‘Konijn op wijze van de haes’, ofwel ‘op wijze van de mama van Seppe Nobels’ is niet toevallig het eerste gerecht dat de sterrenchef zal klaarmaken. Het is dan ook een gerecht dat van moeder op zoon werd doorgegeven en waarvan het (geheime) recept goed bewaard bleef. Hij zal bovendien gezelschap krijgen van collega-chefs waarvan de jongste sterrenchef ooit Philippe Heylen de eerste is. Zij zullen een eigen familiegerecht klaarmaken en samen met Seppe zorgen voor de frisse en eigentijdse toets. Seppe zal hierbij ook handige keukentips meegeven zoals bijvoorbeeld het emonderen van tomaten door ze te stomen. Volgers op sociale media zullen kunnen meegenieten van deze kookkunsten en wie het aandurft kan thuis ook zelf aan de slag gaan. Fans van Seppe kunnen later dit jaar zelf meebeslissen over welke gerechten hij nog zal klaarmaken. Recepten zullen achteraf steeds gedeeld worden op blog van Miele.
Miele = vaste waarde en vernieuwend tegelijk
Door in te zoomen op gerechten die van generatie op generatie worden doorgegeven legt Miele de sterktes van haar merk bloot. Miele wordt gezien als een vaste waarde in het dagelijks huishoudelijk bestaan. Een Miele-toestel gaat dan ook gemiddeld twintig jaar mee. Vaak worden het merk en de toestellen van generatie op generatie doorgegeven, net als de familierecepten. Maar naast authentiek en vooruitstrevend, is Miele eveneens een vernieuwend en vooruitstrevend merk dat nooit stilstaat en steeds streeft naar de nieuwste technologie gecombineerd met een mooi design. Miele wil het altijd beter –“immer besser “– doen om zo het best te kunnen inspelen op de noden en verlangens van de consument.
Inspireren in de keuken
De combi-stoomoven is een voorbeeld van hoe deze verschillende domeinen mekaar kruisen en aanvullen en dat is ook de reden waarom Seppe Nobels hier vaak mee zal werken tijdens zijn kookdemo’s. Die zullen onder andere doorgaan in de Miele Experience Centers waar later dit jaar ook culinaire workshops zullen plaatsvinden. De combi-stoomoven staat tevens garant voor een gezonde manier van koken, iets waar Miele ook prat op gaat. Céline Van den Rijn, Marketing Director Belux:
“We willen vooral mensen inspireren in de keuken en gezinnen aanmoedigen om samen lekker en gezond te koken. De stoomoven is daarvoor ideaal.”
Seppe Nobels is alvast klaar voor een zomer vol nostalgie:
“Ik vind het fantastisch om samen met collega-chefs met bepaalde klassiekers zoals bijvoorbeeld ‘Canard à l’orange’ aan de slag te gaan en er vervolgens een verfrissende en zomerse stempel op te drukken. Het wordt een zomer vol smaakvolle verrassingen.”
Alle nieuwigheden rond ‘Generations of Taste’ zijn terug te vinden op de Instagrampagina van Miele Belgium: @mielebelgium